torsdag 24 november 2011

När jag är ledsen:

Jag är en ganska känslig människa. Jag oroar mig för det mesta och bryr mig för mycket om de flesta. Men en sådan dag, då bajset tar över världen, som i dag. Då är det bara att:

Bädda ner sig och läsa Liv Strömquists roliga och samhällskritiska allster.

Läsa min gode vän Mirjas blogg. Hon är en av de mest ärliga och mångbegåvade människa jag vet och det finns få ting som får mig att sitta och fnittra hemma på min kammare på samma vis som hennes vardagsskildringar gör.

Lite pinsamt


Det här med att jag var hemma hos Elvira och gick på toaletten. Det här med att det var slut på papper, så jag råkade torka röven med hennes roomies tidning. Det här med att tidningen var från tiden då hon jobbade som modell i Australien och föreställde roomien posera på omslaget. Det här med att Elvira fick förklara situationen när roomien frågade efter tidningen. Det här med att hon blev typ skärrad och flyttade. Och köpte två flak toapapper som hon dumpade på toaletten innan hon drog.

Om jag har ångest? Nä. Livet går väl vidare antar jag.

Titta på Orpons finurliga bilder och fröjdas över mammamisär, skägg och annat som hör livet till.

3 kommentarer:

Rebecca sa...

Åh, jag försöker att skicka över lite pepp genom antennerna och satelliterna. Hoppas att den kommer fram. DU är så himla bra H-K! <3

E L I N sa...

Bra grejer, sannerligen!

Malin sa...

Hoppas det dröjer länge tills nästa bajsdag!
Kram Malin