måndag 12 september 2011

En sorgens dag. Ta en toy.


Idag är det en hemsk dag då jag igår insåg i ren förtvivlan att jag tappat min I-phone ned i skurhinken. Trots att det är tvärdöd så försöker jag fibrilt att kurera den genom att ha den i diverse rispåsar varvat med att baka den på låg värme i ungen. Denna drunkningsolycka har orsakat djup sorg inom mig och jag låg hela kvällen igår och försökte hulkandes förklara för Fredrik att det här, det känns nästan precis som när ens husdjur dör.

Terrorn har därefter fortsatt med att jag 03.00 vaknar av att symaskinen som står i vardagsrummet har på ett ytterst vilt och ohämmat vis börjat sy själv.

Därför har jag denna dag varit iklädd svart sorgedräkt och försökt pigga upp mig med ett youtubemaraton med gamla reklamfilmer, varm choklad med vispgrädde, massa te, två varv runt kvarteret samt postning av hyreskontraktet för den nya lägenheten.

Så, "Hej" från en kartong, när vi träffas nästa gång!

1 kommentar:

E L I N sa...

Ta't lugnt, ta't piano.
I helgen får du fina kramar i en kartong.