onsdagen den 28:e juli 2010

Stockholm


Idag saknar jag Stockholm. Jag saknar min syster och mina bröder, min pappa och lägenheten. Igår pratade jag och min far om hur fint det faktiskt är i vår huvudstad. Det är vatten överallt, kulturlivet är rikt, man kan alltid hitta på något, man kan springa och cykla hur man vill, man kan åka skidor på vintern, bada i havet på sommaren och gå på mysiga ställen och ta sig en öl när man vill.

Jag har nu bestämt mig, för att pröva lyckan i Stockholm, att lägga sjuksköterskestudierna på hyllan en stund för att få mer erfarenhet. Hösten kommer alltså att till stor del spenderas i Stockholm, i en minimal lägenhet med min far. Jag ska fotografera till döds, försöka jobba tills jag grinar av trötthet, äta kall falukorv och spela mandolin med fadern, spendera kulturella bakissöndagar med min storebror och söndagsstekar, försöka hälsa på farmor och farfar mer, gå på spelningar, knyta nya kontakter och mest bara försöka må bra och vara nöjd med livet som en snart 21 år gammal dam med lite för många kameror.

Jag hoppas det blir bra. Jag vill att det ska bli bra.

1 kommentar:

E L I N sa...

Du går en förtjusande framtid till mötes känner jag. Den Kungliga Hufvudstaden. ÅH.